Σελίδες

Παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μέσα στην τάξη




dysltaxi

"Κάνεις φασαρία και μου ξεσηκώνεις την τάξη,πέρασε έξω..."είπε η καθηγήτρια στο Μ. "Πάλι εσύ το έκανες αυτό;Θα μπεις τιμωρία σήμερα..." ήταν τα λόγια των γονιών του Μ. "Μα δεν έκανα τίποτα... Γιατί συνέχεια όλοι λένε ότι φταίω εγώ;; Αφού πραγματικά δεν έκανα τίποτα..." ήταν τα λόγια του Μ.

Ο Μ. είναι μαθητής με δυσλεξία... Όταν πήγα στο σχολείο του να ρωτήσω τους καθηγητές του,όλοι μου έλεγαν ότι προκαλεί φασαρία στην τάξη,καθώς ξεσηκώνει και τους υπόλοιπους... "Αναγκαζόμαστε να τον πετάμε έξω από την τάξη κάθε λίγο και λιγάκι..." ήταν τα λόγια μιας καθηγήτριάς του... Είναι γεγονός ότι πολλά παιδιά με δυσλεξία δεν παραμένουν ήσυχα για αρκετή ώρα... Αυτό όμως δε σημαίνει ότι για οτιδήποτε συμβαίνει ευθύνονται τα ίδια... Ήταν όντως αρκετές οι φορές που οι καθηγητές του Μ. έριχναν σε αυτόν την ευθύνη για τη φασαρία της τάξης του, χωρίς το παιδί πολλές φορές να προκαλεί φασαρία...
Τις περισσότερες φορές επιλέγουμε την εύκολη λύση προκειμένου να αποδώσουμε ευθύνες σε κάποιον και ιδιαιτέρως αν το παιδί έχει και κάποια μαθησιακή δυσκολία, η οποία το καθιστά κυρίως υπερκινητικό,ή ανήσυχο... Πόσοι από εμάς έχουμε καθίσει όμως να σκεφτούμε για ποιο λόγο το συγκεκριμένο παιδί μπορεί να είναι ανήσυχο όχι μόνο μέσα στην τάξη,αλλά και στο σπίτι; Η απάντηση είναι πολύ απλή...
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αισθάνονται πολλές φορές ετικετοποιημένα ή ακόμα και στο περιθώριο... Είναι λογικό λοιπόν να προσπαθούν να κάνουν έντονη την παρουσία τους στους γύρω τους...
Οι σχολικές επιδόσεις τους συνήθως είναι συνήθως χαμηλές και τα ίδια προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποδείξουν ότι αξίζουν... Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι παιδιά με αρκετά ταλέντα και δεξιότητες συνήθως, οι οποίες αν τα αφήσουμε να τις ανακαλύψουν θα τους δώσουν οπωσδήποτε τη χαρά της επιτυχίας, ενώ θα τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους... Δεν είναι λίγες οι φορές πάλι που οι εκπαιδευτικοί δε γνωρίζουν επακριβώς τον τρόπο, ώστε να χειριστούν ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες...
"Τον βγάζω τακτικά να μου κάνει ανάγνωση το αρχαίο κείμενο...." μου απάντησε η καθηγήτρια του Μ. Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν δυσκολία με την ανάγνωση και το καλύτερο θα ήταν να αποφεύγουμε να τα καλούμε να αναγνώσουν ένα κείμενο μέσα στην τάξη μπροστά στους υπόλοιπους συμμαθητές τους.
Πολλοί εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι έτσι το παιδί με δυσλεξία θα νιώσει καλύτερα, καθώς θα πιστέψει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στη διαδικασία της ανάγνωσης ενός κειμένου όπως και οι υπόλοιποι, όμως είναι λάθος... Το παιδί με δυσλεξία όταν κληθεί να αναγνώσει ένα κείμενο, αγχώνεται, προκειμένου να το διαβάσει όσο καλύτερα μπορεί,προκειμένου να μην καθυστερήσει το μάθημα, προκειμένου να μην το φέρουν σε δύσκολη θέση οι υπόλοιποι συμμαθητές του, όπως πολλές φορές μπορεί να συμβεί...
Δεν είναι απαραίτητο να καλούμε ένα παιδί με δυσλεξία να κάνει ανάγνωση για να αναπτερώσουμε την αυτοπεποίθησή του, αρκεί μόνο να του δώσουμε το λόγο την ώρα του μαθήματος, να το εξετάσουμε προφορικά, να του δώσουμε τη σημασία που έχει ανάγκη, ώστε να μη χρειαστεί καν να παραμείνει ανήσυχο... Η διαδικασία της ανάγνωσης μέσα στην τάξη δυσανασχετεί το παιδί με δυσλεξία και το κάνει να αισθάνεται ανεπαρκές...
Η υπομονή και η επιμονή επίσης, ώστε να μη διαταράσσει τη ροή του μαθήματος και ώστε να καταφέρει να παραμείνει ήρεμο είναι τα καίρια χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας εκπαιδευτικός! Θυμηθείτε ότι όλο αυτό συμβαίνει γιατί το παιδί με έμμεσο τρόπο θέλει να σας κάνει αισθητή την παρουσία του! Δείξτε του ότι το υπολογίζεται ως ισάξιο μέλος της τάξης, γιατί όντως είναι... Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες προσπαθούν να μας πλησιάσουν όλους, αλλά ίσως με παράδοξους τρόπους ή και ακόμα πολλές φορές ενοχλητικούς...Μην τα αφήσετε να κάνουν το πρώτο βήμα... Ξεκινήστε να τα πλησιάζετε εσείς πρώτοι...Με αυτόν τον τρόπο θα νιώσουν ότι αξίζουν...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου